bgcolor: #fff;

Måndag 11 april


Grattis farbror Maskros & vännen Sandy!

Idag var jag på min VFU igen, jag är inte frisk men jag kan inte hålla mig borta! Det är så kul att vara med barnen och min handledare, det känns som att vi är kollegor jag och min handledare, att vi har klassen tillsammans. Vi har så kul och jag är så nöjd med min VFU! Imorgon ska vi gå ut med ettorna i skogen och prata om barrträd, hoppas det inte blir dåligt väder imorgon!

När jag gick hem var det jätte varmt! Jag funderade på om jag skulle lämna jackan där i något dike.. Väl hemma satte jag mig på altanen en stund i solen men självklart kom världens största moln, så jag gick in och gjorde lite skolarbete.

Mamma ringde lite senare och ville gå ut och gå på en långpromenad, så vi gick runt golfbanan och bort till kyrkan. Det var fortfarande jätte varmt då och så skönt! Vi gick till morfars grav och pratade om att vi fortfarande inte riktigt förstod vad som hänt. Allting gick så snabbt, jag hade träffat mormor och morfar bara två dagar tidigare och då mådde han jätte bra förutom att han började bli förkyld. Jag sa att eftersom de inte kunde komma till mitt "kalas" skulle jag komma förbi när de mådde bättre och ta med mig fika så kunde vi fira mig då. Det fick jag aldrig göra.

Jag kommer på mig själv ibland med att tänka på att jag faktiskt aldrig kommer att träffa morfar igen.. Det känns så overkligt. Jag saknar dig morfar!

Nog om sorgligheterna, när jag kom hem började jag laga middag och det blev kyckling fyllda med pesto inlindade i bacon och bönssallad till. Det blev jätte gott! Efter det visste jag inte riktigt vad jag skulle göra, men beslöt mig för att börja byta skrivbord då mitt nymålade hade torkat. Så det har jag gjort nu ikväll och samtidigt möblerat om lite i mitt sovrum. Möblerat är egentligen fel ord eftersom jag har så litet är det svårt att göra, istället kan man säga att jag bytt plats på två saker.. tjillivippen!






Mitt nya skrivbord och min pall ommålade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0