bgcolor: #fff;

söndag 10 april


Idag var jag hemma från jobbet på grund av min rygg igen, hostan och resten av förkylningen sa ju inte direkt emot när jag stannade hemma heller..

Jag stannade kvar så länge jag kunde i sängen, vilket blev till klockan tio för då kunde jag inte hålla mig längre och var tvungen att göra frukost, sen väckte jag Bruno och amanda för då tyckte jag de var dags för amanda att gå ut och gå. Det var jätte varmt och skönt ute och de syntes på himlen att det skulle bli en toppendag!

Jag ville så gärna gå ut och springa, pyssla i min lilla trädgård eller något annat mysigt men det är inte så smart när man har ont i ryggen. Dock blev det en lugn stund i solstolen med en förmiddagskaffe, vilket var jätte skönt. Tror till och med att jag kan ha slumrat till lite och sova utomhus i solen är så himla skönt!

Jag tänkte att jag skulle få något gjort när man ändå var hemma och snörvlade så jag satte igång att måla mitt bord jag köpte på loppis förut, det jag ska använda som skrivbord sen. Det bästa är att Hasse, Brunos pappa hade några burkar med vit målarfärg hemma som det var lite kvar i som jag fick och sen frågade jag pappa om han hade någon färg liggands hemma som jag kunde få. Han hittade flera stycken men visade mig två som han trodde kunde vara något, en lite rödaktig och en lite grönaktig. Jag valde den gröna.

Så idag så öppnade jag den gröna burken och färgen var helt gudomlig! Påminner lite om vespans gröna, italiensk mintgrön, fast lite starkare och den passade utmärkt att grunda med. Jag ska få bordet att se gammat ut så jag ville måla med en färgstark färg först för att sedan måla över med vitt och sedan dra av lite färg här och där så det gröna framträder på vissa ställen. det slutade med att jag funderade på att låta bordet vara grönt, men det skulle inte fungera i sovrummet så jag målade över med vitt och det blev jättebra! Det blev så himla fint! Men eftersom jag inte kunde låta bli den gröna färgen så målade jag min pall grön och den får vara så, inget vitt lager över där inte. Jag tänkte ta kort imorgon när solen skiner in så man ser ordentligt så kanske det kommer upp en bild sen.

Nu ska jag ta hostmedecin och sen gå och lägga mig.



Kommentarer
Postat av: Mia

Men nu får du gå till naprapaten! Ring och boka tid hos Rolf Snörén omgående - nu får du lyssna på din faster och vara lite lydig!

2011-04-11 @ 19:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0