bgcolor: #fff;

Idag den 22 juni..

..tingade jag en hundvalp! Det är en Border Collie, Schäfer och Labrador blandning men mest border collie. Han är brun/beige/lejonfärgad och med svarta och vita inslag! Han är gudomligt fin och heter Joshamee Gibbs, kullen är namnad efter pirates of the caribbean filmen. Så våran har fått namnet från Jack sparrows kompis Gibbs. Det roliga är att min mor och far valde att köpa en av brorsorna, han heter Davy Jones. Awesome! Att han har ett namn som är från mina absoluta favoritfilmer gjorde inte det hela sämre, det kändes som att de här valparna bara skrek ut mitt namn, allting kändes så rätt!

Det ska bli så kul att se de växa upp och lilla gibbsen är min! Eller ja, Brunos också, men mest min! Jag känner mig som ett barn som säger att en sak är min, men han är våran. Jag hade ju ett jätte bra namn som jag hade tänkt ge honom, men vi tycker Joshamee Gibbs är jätte coolt och det blir svårt att välja om vi ska byta namn eller ha kvar det han har. Han kallas Gibbs nu och det har fastnat, men vi kom även på att vi kan kalla honom yoshi pga Joshamee. Så vi får se vilket namn han får, just nu är han Gibbs.

Jag har lagt handpenning och kommer hämta honom v 29! Jag längtar något otroligt!
Jag studsar omkring och är jätte glad, det är ju det här jag har väntat på i ett år nästan och nu har det äntligen skett! Jag beter mig som ett litet barn och de här veckorna fram till att jag får hämta honom kommer väl gå jätte långsamt bara för att man längtar så mycket!

Joshamee Gibbs föddes 10 maj!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0