bgcolor: #fff;

Måndag 13 Juni


Idag stängde jag på förskolan och var helt slut när jag kom hem. Dök ner i soffan för att pusta ut ett tag men sen var det bara att ge sig på middagen för den skulle ju bli klar och ätas också. Det blev korvstroganoff med mathavre, det var länge sen vi åt korvstroganoff, förut hände det ungefär en gång i veckan så det var efterlängtat!

Jag vet inte hur jag ska göra med min jobbsituation.. Nya ägarna till cafét kommer ändra avtalet vilket skulle innebära en lön på ca 2500 för mig. Vet inte om de får ändra avtal bara sådär från ena dagen till den andra, om de inte får det tror jag inte de kommer gå med på att ha kvar mig. Ska jag då säga upp mig själv eller ska man låta de säga upp mig? Eller ska jag stanna kvar på den den minilönen?

Butiken kan inte heller hjälpa till verkar det som, de skulle gå igenom schemat en gång till för att se om det fanns någon lucka jag kunde få fylla igen men det såg mörkt ut. De skulle även hjälpa mig att kolla upp om de verkligen får ändra min lön sådär hux flux. Men även om de inte får det och jag har rätt till min lön jag har nu ett tag till vet jag ändå inte hur jag ska göra. Jag trivs verkligen inte och får ont i magen och mår dåligt när jag tänker på att jobba där.

En lyckoträff vore om jag kunde få en havltidstjänst eller ett halvtidsvikariat där jag jobbar nu till hösten, men det får jag inte veta förens vid midsommar då alla scheman är lagda.. Chefen där lät glad när jag berättade att jag var intresserad men hon kunde inte svara än..

Vad ska jag göra? ..Tänk om pengar kunde växa upp i mina krukor här på baksidan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0