bgcolor: #fff;

Nationaldagen Måndag 6 Juni


Idag har vart en härlig dag, vaknade imorse vid nio och kände mig jätte pigg och utvilad så jag gick upp och började leta efter ett viktigt papper. När jag hittat det gick jag ut med amanda och det var jätte skönt ute, jag trodde det skulle vara sådär halvkyligt som det kan vara på förmiddagen men det var det verkligen inte!

Jag kände på en gång att idag vill jag göra något speciellt så ja ringde och hörde med mor och far vad de hade tänkt hitta på idag och de funderade på att åka på marknad i Bålsta. Så vi bestämde oss för att följa med. Amanda fick doc stanna hemma, hon hade det bättre hemma där det är svalt än ute i den stekheta solen. Så vi var ute och tittade på olika saker de sålde och det var jätte mysigt! Jag hittade en ny klocka då min fina klocka från bulgarien blev stulen vid inbrottet, den här är inte i närheten lika fin men den e cool och stor, just the way I like it.

Pappa släppte sedan av oss hemma för att hämta amanda för att sedan traska till mamma och pappa igen eftersom vi blev bjudna på middag av de. Jag tog cyeln för jag ville pröva att ha amanda i cykelkorgen. Det gick jätte bra! Hon satt så fint och duktigt i den, även när vi åkte förbi en hund. Jag och Bruno stannade vid en loppis som finns alldeles nedanför här för att jag hade sett några fina glasflaskor jag ville ha och jag fick tre olika för
140:-, två stora och en liten. Ville egentligen få de lite billigare men jag antar att det var ett bra pris egentligen. Bara jag som är lite snål.

Hemma hos mamma och pappa igen blev det tacos! Mums vad gott det var och efter det blev det kaffe och glass. En riktigt bra nationaldag måste jag säga! Hos mamma och pappa avslutade även en aktion jag hade lagt bud i och jag vann, wihoo! Två jätte söta porslinburkar föreställande cupcakes kommer komma hem till mig snart och dem fick jag för 21kr!

Påväg hem mötte vi Annika och Norton, så vi stannade och pratade lite, Annika har också permanentat sig och det blev jätte fint tycker jag! Vi pratade en hel del om hundvalp, vi har ju bestämt oss för att satsa på en valp istället för en vuxen hund. Det har jag säkert nämnt tidigare.. Jag spenderar mycket tid på blocket just nu och letar efter den rätta, det finns några som är intressanta men många finns en bra bit härifrån. Nu är det även snart dags för Amanda att åka hem.. Det känns inte roligt alls men jag har ju vetat om det hela tiden så det är bara att bita ihop och njuta av de sista dagarna. Min lilla amanda panda, muffla, mustamakkara, bullen, snuffsan, fläsk, korven, moppsan.. hon har så många smeknamn, hon får nya varje dag den lilla damen. Hoppas vi kommer ses igen Amanda! Min lilla älsklingsmops!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0