bgcolor: #fff;

Onsdag 1 Juni


Idag jobbar inte jag, och det är inte på grund av något roligt.. Jag hade opponering nu på morgonen. Usch vad jag hatar att leta fel/konstruktiv kretik/saker man kan förbättra i andras arbeten. Speciellt när man inte är jätte nöjd med sitt eget.

Det känns ju jätte fult gjort, så är inte jag uppfostrad.. haha. Man ska inte kasta sten när man själv sitter i glashus, det känns väl lite bättre om man själv känner att man är nöjd med sitt arbete men men. Nu är det gjort i alla fall och det gick bra! Jag var först ut, vilket gjorde mig ännu mer nervös men min handledare nerömde mig och sa att det var precis en sådan opponering han ville att vi skulle föra och att det var jätte bra gjort. Det kändes skönt, snälla Stina sa också att jag var duktig. Tack! Stina var också jätte duktig, stackarn har varit sjuk och på det fick hon kortare tid att läsa igenom respondentens arbete. Bra jobbat!

Opponeringen på mitt arbete gick också bra tycker jag. Det finns lite jag ska formulera lite tydligare kanske och skriva till ett referat lite nogrannare och lite annat smått och gott. Det känns riktigt bra, jag trodde mitt arbete skulle slitas sönder i stycken och ätas upp av någon varulv så jag skulle behöva göra om hela.. Jag tror verkligen på mig själv det märks va?

När mitt arbete släpptes lös för alla deltagare att kommentera vart det helt tyst. Var alla så ointresserade och trötta att de inte orkade eller hade det som behövdes tas upp redan tagits upp? Om det var det sistnämnda är jag mycket nöjd att det är så lite som ska ändras. Men vi får väl se när handledarens kommentarer kommer in.

Det var i alla fall sista lektionen för den här terminen med alla klasskamrater, nu är det bara ett betygssamtal kvar mellan min högskolehandledare och vfuhandledare och ett litet samtal efter det med mig om hur det ser ut betygsmässigt. Spännande, dock tror jag inte det bli några höjdar betyg den här terminen. Jag glänser i praktik, inte i uppsatser och skrivningar.. Haha, glänser.. sånt gör jag aldrig!

Nu blir det långpromenad med amanda för att fira att den här förmiddagen är över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0