bgcolor: #fff;

Söndag 19 Juni

Ojojoj, sicken helg! I fredags efter jobbet åkte jag hem till Bruno eftersom vi skulle på bröllop i spånga på lördagen. Pappa var jätte snäll som skjutsade mig till Bruno eftersom jag skulle ha fotoskrivaren med mig och en hel del annat för att bli festfin. Tack pappa!

Fredagkväll vart en lugn hemmakväll med film, Sucker Punch blev det. Den var jättekonstig, snygga effekter och ganska häftig men den var konstig som sagt. Bra men konstig. Hur många gåner har jag sagt konstig nu egentligen?

Så blev det lördag och jag vaknade först halv sju men tänkte: jag kan inte gå upp nu då kommer jag aldrig klara mig vaken genom kvällen. Så jag lyckades somna om och vaknade sedan igen halv nio, vid halv tio började jag väsnas lite för att Bruno skulle vakna för då hade jag haft tråkigt själv i en timme.

Väl i kyrkan, det var jättefint! Anders var riktigt stilig i helvit kostym och Jeanette var jättefin i sin fina klänning! Det var skön stämning i kyrkan och inte alls sådär extremt högtidigt som vissa kan ha utan prällen var ganska cool. Vi stannade kvar i kyrkan när alla andra drog till festlokalen för att vi skulle skriva ut bilder på Anders och Jeanette, det var våran present. Vi hade köpt en ram med tre bilder i så vi skrev ut de där i kyrkan medan nästa brud gjorde sig beredd att gå in. Det var lite jobbigt men de var så koncentrerade så de verkade inte ens märka oss där.

Festlokalen var ganska cool, det var glastak och på vissa ställen fanns de små pooler med vatten, inte för att bada i utan för att det skulle se fint ut. De passade bra som bröllopsfestlokal. Där ställde de fram ett bord där man ställde alla presenter. Det var många som kommenterade våran ram med bilder och undrade hur vi hade kunnat framkalla bilderna så snabbt. Det är det som är det roliga med den presenten, bara på bilfärden dit har vi lyckats fixa fram bilder, det är svårt för vissa att förstå. Vi klistrade även fast ett presentkort på ikea på ramen.

Maten var jätte god, det var buffé och det fanns massor att välja emellan. Det var nog ingen som åt så mycket på grund av den enorma värmen som blev där inne eftersom det var glastak. Det var ju som ett växthus och det var säkert en 40 grader där inne. Man var glad att man var tjej och hade klänning och inte en hel kostym på sig!

Festen efter var jätterolig! Det blir lätt så när en "redbull" och vodka kostar 20 kr och man får blanda den själv. Men vi dansade nästan hela kvällen kändes det som förutom pauserna ut för att ta luft och pauserna till damernas för att pudra näsan. Jag hittade en ny vän där också, Mattsons Sandra, hur trevlig och härlig som helst! Hon fick dras med mig stora delar av kvällen, jag hoppas hon överlevde! Fia kom också dit efter jobbet och dansade med oss! Det var jättekul att hon också fick vara med ett tag och snäll som hon är skjutsade hon hem en full jag och en full Bruno, tack!

Idag dock.. jag tror orden: jag ska aldrig mer dricka, kröp ur mig en gång imorse.. Jag mådde inte bra idag så nästa gång blir det lite lugnare med just den drinken. Inte för att det blev så många såg jag i plånboken idag men de tillsammans med ett litet glas vin och en lite cider till maten räckte tydligen. Sen fick vi ju som sagt blanda själva så det var väl kanske inte riktigt en 4a man drack liksom..

Nu ska jag hoppa i säng så att jag är någurlunda fräsch imorgon på jobbet. Ska stänga imorgon så det blir ju lite "sovmorgon" i alla fall. Go'natt mina vänner, alla som jag känner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0