bgcolor: #fff;

Tisdag 15 Juni


Slutade jobbet klockan fem idag, bättre än stängning men inte jätte kul. När jag kom hem var Bruno hungrig och satt och gapade som en fågelunge. jag sa att jag skulle ut och springa så han fick ta en macka eller nåt så länge för jag tycker inte om att äta innan jag går ut och tränar, bara om det är något litet.

Jag tog i alla fall en liten macka för jag förstod att det skulle bli sen middag och sen frågade jag Sanna om hon var redo att följa med ut. Vi pratade imorse när hon lämnade dottern om att hon kunde följa med på cykel för hon trodde inte att hon skulle orka 1 mil. Klockan 6 skulle de lägga grabbarna och då kunde hon komma över så då bar det ut och vi hade tur med vädret, vi hade solsken hela vägen runt.

Det var skönt att känna att det inte alls var jobbigt utan det gick ganska lätt hela vägen runt. Träningspasset var sådant att det ökade tempot gradvis och det avslutades med en slutspurt för att sedan gå ner till nerjogg. Det var så skönt, jag trodde verkligen jag skulle komma krypandes hem eller sittandes på pakethållaren bakom Sanna så det känns bra att veta att formen finns kvar nästan där jag lämnade den.

Jag kommer inte ihåg om jag berättade om vårt besök igår, det finns en jätte fin katt som stryker omkring här, den brukar ligga antingen på kaninernas bur och sova eller sitta på fönsterbläcket. Igår valde han att komma in och titta hur vi bodde, han kom lugnt intraskande genom altandörren och tog sig en liten husesyn, hamnade under sängen en stund och även under soffan för att sedan gå ut igen.

Idag kom han tillbaka, jag var ute och matade kaninerna och kelade lite med honom samtidigt och när jag gick in för att fylla på deras vattenflaska kom han efter. Jag prövade att erbjuda honom en medwurst men han ville inte ha. Bruno filmade honom, han går alltid fram till sängen och luktar vid sängbordet, kanske för att Bruno alltid brukar lägga sina kvällsmackor där så det kanske luktar kaviar där. Väldigt söt är han, inte jättekelig men han tycker om att bli kliad. Lilla kissemissen.

Jag hittade filmer på amanda när jag tittade på filmen med katten och det värkte till i mig. Min lilla moppsa vad jag saknar dig, jag vill att du ska komma tillbaka min lilla mustamakkara! Vi pratade om hur mycket vi saknar promenaderna. Dagarna känns så konstiga när man inte ska gå ut med hunden. Jag tyckte det var riktigt skönt att komma hem från jobbet och gå ut och gå med amanda direkt, det blev att man varvade ner på ett skönare sätt än att bara sätta sig i soffan och nästan slockna på en gång.

nej, nu blir det sängen.. är trött, men först ska jag hinka i mig vatten. Jag är jätte törstig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0