bgcolor: #fff;

Torsdag 30 Juni

Första sommarmånaden är förbi inatt och den har väl varit lite mitt imellan i både väder händelser.
Vädret har ju vart hur härligt som helst med riktig tropisk värme stundtals för att sedan gå tillbaka till 13 grader och blåsigt och det känns som vår igen. Alla upp och nergångar i juni har varit all osäkerhet på mitt gamla jobb, med tjaffs om avtal, sänkt lön, fel löner och försenade löner.. Det ska bli å skönt att inte jobba helg något mer, i alla fall för stunden, och att slippa det där skitstället!! Jag är så lycklig! Det var helt underbart att säga upp sig, tack och hej för mej!

Den största uppgången är ju självklart vårt nya tillskott i familjen, Joshamee Gibbs!! Ja och nyheten om att jag kommer få en halvtidstjänst på någon av förskolorna här! Men Gibbs är så efterlängtad och kommer att bli så älskad! Det låter som att vi ska ha barn.. Haha! Gibbs kommer att bli min lilla hundbebis!

Snart åker vi till Finland! Jag har inte varit där på kanske fem år och jag längtar helt otroligt mycket! Det ska bli så skönt att komma dit och det allra roligaste är att Bruno ska få se hur det ser ut och känna på äkta sommar! Eller vad äkta sommar är för mig. Jag hoppas bara att vädret bli bra för det är då Nujula visar sin bästa sida.

Jag ville mjuka upp med att åka och fiska nu ikväll men vi har inga metspön, det är något man borde införskaffa. Det är så skönt att bara sitta på bryggan i kvällssolen och titta på vattnet och bara vänta på att det ska nappa. Ooh vad jag längtar! Det är nästan outhärdligt..

Imorgon är sista dagen för den här veckan på jobbet, väldigt skönt med fredag. Lite sovmorgon får jag också eftersom jag börjar kl 9:00. Imorgonkväll blir det nog inget speciellt, kanske fiska imorgon om det blir någurlunda bra väder, även fast det inte ser ut som det. På lördag ska vi åka och köpa grejer till min lilla Gibson, vi åker med mor och far som också måste köpa grejer till Gibsons brorsa Davy Jones som mamma och pappa köpte. Nu måste kaninerna ha mat.

Go'kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0