bgcolor: #fff;

Fredag 13 maj


Idag är det fredag igen! Jag tycker om fredagar, speciellt när jag inte ska jobba under helgen!

Igår gick jag och Bruno och simmade, det var så skönt! Vi skulle vilja gå och simma minst en gång i veckan egentligen med tanke på att man tränar hela kroppen men det jobbiga är att det kostar pengar till skillnad från löpningen. Jag funderar dock på att när vattnet blir varmare ska jag cykla ut till mälaren och simma där någon eller några gånger i veckan. Bland allt sjögräs, urk! Men det ska jag nog göra, som de där tanterna som simmar i sjön varje morgon med badmössa.. Jag simmade i alla fall 1275 m, 25 m längre än Bruno för jag tjuvstartade!

Idag är det skola, just nu har vi seminarie om utvärdering av vfu. Det är jätte intressant att höra hur andra har haft det. Jag skulle bara vilja veta hur länge jag pratade, det kändes som en hel evighet och jag glömde kolla vad klockan var när jag började. Om jag försöker tänka vad klockan stog innan så tror jag att jag gick över tiden med 5-10 min. Oops! Det är bara för att jag har tyckt om min vfu så mycket att jag inte kan sluta babbla om "mina barn"..

Det har fortfarande inte regnat här, min gräsmatta behöver regn och blommorna ute är det ingen idé att vattna om det nu ska komma regn.. Funderar på om kaninerna ska få fortsätta sitta i uteburen när det regnar, om det börjar regna. Dem har sovit ute för första gången under natten inatt och de levde när jag kollade imorse, så det gick bra. De verkar trivas jätte bra där ute och det är skönt att slippa höra deras grävande när man försöker sova. Nu ska jag fortsätta lyssna på mitt seminarie, får se vad som händer resten av dagen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0