bgcolor: #fff;

Onsdag 25 Maj

Igår var jag på tomtits med förskolan och deras femåringar/sexåringar som ska börja skolan till hösten. Det var jätte trevligt och barnen uppförde sig bra. Den långa bussturen hem var ganska skö,n då både barn, föräldrar och fröknar var trötta var det lugnt och tyst i bussen. Vi hade det bra på det sättet att vi fick åka abonerad buss, tror det heter så i alla fall, från förskolan raka vägen till tomtits. Väldigt skönt att slippa alla tåg och bussar!
Igår körde jag och Sanna zumba igen, det var efterlängtat nu efter pausen vi har haft så vi tröttnade lite på zumba ett tag. 50 min zumba vart det, men det kändes som 20 min, det är riktigt roligt tycker jag, bra alternativ träning till löpningen!
Idag var vi på förskolan om vanligt, en konstig dag med tanke på vädret, ena stunden var det regn och den andra sken solen. Men tiden går snabbt på förskolan med tanke på att det är saker som händer hela tiden och det är skönt, arbetsdagen känns inte så lång och det är bra med tanke på schemat. Som vikarie klagar jag inte, jag är glad att jag fick så här mycket timmar under en så lång tid! Men jag skulle nog aldrig gå med på det där schemat om jag skulle vara anställd och jobba så hela året.. Men just nu passar det perfekt så jag behöver så mycket pengar som möjligt och då spelar det ingen roll när jag får gå hem! Jag är jätte glad över det här jobbet!
När jag kom hem i alla fall så hamnade jag i soffan som vanligt, jag älskar att sova en stund på dagen! Sen blev det middag, jag var inte ett dugg hungrig så Bruno fick äta hela middagen själv medan jag gjrorde lite äggröra åt mig själv. Sen råkade jag somna igen, sen glömde Bruno väcka mig så det blev en stund. När Bruno väl väckte mig låg jag och funderade på om jag skulle orka ta mig ut och springa eller inte, men jag sa att jag skulle göra någonting varje dag så det var bara att pallra sig ut. Det gick bra, lite sagta tycker jag de kändes, men jag stannade några gånger för att fixa micoachen som tappade kontakt med pulsmätaren, så det tog längre tid än vad det borde ha gjort..
Nu ska jag gå och lägga mig och läsa och brygga en kopp té!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0