bgcolor: #fff;

Söndag 29 Maj


Igår var jag hos mor och far för att tjuva lite mat då jag var ensam, eftersom Bruno var hos sin Brorsa och hjälpte de och städa för att sedan kolla lite fotboll. Jag och mamma passade även på att åka till Plantagen så att jag kunde snacka med de i cafeet om att jag fått fel lön igen. Saknades nästan tvåtusen innan skatt, det är en del när man är fattig student.. speciellt när man bara får halva studiebidraget i maj vilket är jätte konstigt eftersom skolan inte slutar förens i juni.. Ibland undrar jag hur människor tänker!

Mamma passade på att köpa jätte fina blommor och jag hittade också grejer jag ville ha men jag hade ju inte råd just nu så jag fick snickra ihop egna grejer när jag kom hem. Mamma släppte av mig hemma så att jag kunde hämta amanda och då passade jag på att ta med mig lite virke jag hade liggandes hemma och även min cykel så att pappa kunde hjälpa mig både med snickrandet och med cykeln.

Jag har gjort som ett staket som ska sitta på väggen ute och på det staketet ska jag hänga upp konservburkar som jag sedan ska plantera örter och blommor i. Jätte fint! Cykeln hjälpte pappa mig med idag, jag behövde flytta bak hjulet för att spänna kedjan då den blivit så lös så att den hoppa av så fort man sätter foten på pedalen..

Idag har vi firat mamma eftersom hon fyllde år för att tag sedan, hon ahde gjort jätte god smörgåstårta! Två stycken, en rund och en fyrkantig. Den ena var med lax, räkor och tonfisk och den andra var med ost, skinka och leverpastej! Båda var så goda så att jag höll på att dö! Bara för att jag sitter och skriver om de så blir jag alldeles hungrig.. Undra om man ska smyga hem till mamma och pappa och sno det som är kvar?

Släkten var ju där också och det är alltid roligt att träffa de också, fast det saknades några. Carina med familj och Anna-Lena och Sabine, de hade annat att stå i och det är ju tråkigt för det är ju kul att ses men det är sånt som händer ibland. De missade i alla fall världens goaste smörgåstårtor och jag tycker så synd om de för det.

Imorgon är det upp och jobba, ska stänga imorgon.. Inget jag ser fram emot så jätte mycket, men men.. Nu ska jag gosa ner mig i sängen med en macka och en kopp té tillsammans med min Bruno. Go'natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0