bgcolor: #fff;

Torsdag 5 Maj


Idag tog vi sovmorgon, släppte ut hundarna på baksidan tidigt på morgonen för att få sova en liten stund till! Vid tio var det dags att gå upp och då tog vi en promenad till mor och fars hus där Bruno hade lämnat sin telefon igår.

Efter det gick vi vidare till affären för att köpa bröd, mjölk och ägg. Kommer hem, vi glömde bajspåsar till jyckarna. Fan! Vi gjorde sedan kaffe och åt frukost. Mellan tolv och ett kom Hasse med bowser. Så hundskaran blev då tre, Amanda, Link och Bowser.

Då gick vi hem till mor och far igen för att låna tomten deras så hundarna kunde få busa av sig rejält och dom hade jättekul! Dom raceade runt som bara den, Link först i täten, sen kom Bowser jagandes efter och sist en bit bakom sprang Amanda och försökte vara med i leken. Sen var det dags att bege sig hemåt och då var det dags för mig att ha gruppträff. Sen efter det har det inte hänt jätte mycket.

Link och Bowser tyckte så mycket om varandra och busade att dom hade svårt att sluta inomhus så jag hade fullt skå med att leka "flockledare" och samtidigt prata med studentkamraterna via datorn. Tur att man är tjej och kan göra flera saker samtidigt. Tillslut somnade dom på varsin sida av mig och Amanda hade fått dispans att ligga i sängen eftersom dom där busarna tumlade runt. Men tillslut lugnade dom ner sig som sagt och det gick jätte bra!
Under tiden dom busade en gång kom dom springandes så gulligt, Bowser först och störst, tätt följd av Link som är mitt i mellan och sist lilla Amanda, det såg helfestligt ut! Gosingar!

Nu har Link fått åka hem igen för att imorgon ska han vaccineras. Jag tycker verkligen om både Link och hans matte och husse. Dom är jätte trevliga allihop och jag hoppas allt går vägen nu! Förhoppningsvis kommer han tillbaka till nästa helg, vi skulle höras under veckan. Vilket också blir ganska passande eftersom Bowser kommer bo med oss till onsdag. Nu ska jag och Bruno lyxa till det och ta lite glass! Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0