bgcolor: #fff;

Måndag 5 September


Nu har hösten kommit, hur jag vet det? För att nu har skolan börjat igen..

Det är stressigt just nu, eller stressigt är väl fel ord men jag kan uttrycka det som att det finns alltid någonting jag måste göra. Skolan började förra veckan och med den kom all litteratur och eftersom jag läser matematisk begreppsbildning nu så ska vi även räkna matte såklart. Inte bara läsa om det. Vilken otur! Jag hade gärna skippat själva räknandet.

Så nu ser alla dagar ut ungefär likadant, halva dagen jobbar jag och halva dagen sitter jag med en mattebok i handen. Vilket ljuvligt liv jag lever. De korta pauserna jag får som är efterlängtade får jag av Gibbson, eftersom han måste få uppmärksamhet i form av promenader och aktiviteter.

Idag var första dagen jag lämnade Gibbson och Zaco helt ensamma en stund och det var inte ensamträning. Bruno jobbade och jag skulle till jobbet så idag fick jyckarna klara sig själva en stund vilket de gjorde alldeles utmärkt. Bruno slutade tidigt också så de behövde bara vara själva en halvtimme vilket är en bra början. Innan jag lämnade de för att cykla till jobbet hade vi vart ute på ängarna så de fick springa av sig ordentligt. De är så duktiga de små liven. Ensamtränat har vi gjort ganska länge nu och det går jättebra än så länge och det kommer det nog fortsätta göra.

Imorgon har vi studiegrupp halv nio och efter den är deet bara att göra sig iordning för att bege sig till jobbet igen. På onsdag ska vi ha föräldramöte, mitt första föräldramöte! Det ska bli spännande, dock kommer jag väl inte prata så jättemycket.

Förresten, vi har gjort om i vardagsrummet! Det blev jättefint! När jag skulle köpa bokhylla sa alla till mig att inte köpa en öppen utan köp en med luckor eller lådor så det inte blir så dammigt. Envis som jag är har jag redan bestämt mig för vilken jag vill ha och köper en öppen bokhylla. Det ångrade jag bittert, usch så smutsigt och dammigt! Så nu har vi ny bokhylla/tvbänk i vardagsrummet där allt förutom boxen och konsollerna står innanför dörrar som är i svart glas. Jag ska aldrig med köpa öppna bokhyllor.

I helgen åt vi kräfter med familjen Brodén, eller alla åt kräftor utom jag för jag tycker inte det är specielt gott så jag åt räkor istället. Det var jättegod mat och vi hade jättetrevligt! Tack för den härliga kvällen!

Nu ska jag nog göra en kopp té och försöka läsa lite mer matte. Jag måste nog gå till läkaren med min hals, jag har haft ont i tre veckor och det känns inte som vanligt halsont. Jag är svullen på ena sidan och det är bara där det gör ont också och det verkar inte vara något som smittar med tanke på att Bruno inte känner sig det minsta sjuk. Konstigt. Go'natt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0