bgcolor: #fff;

Onsdag 14 September


Idag har vart en jätte bra dag, som jag sa idag skulle jag må jättebra eftersom det är onsdag och mycket riktigt! Dock var jag jättetrött när jag vaknade imorse men tog mig tillslut upp och drog på mig lite kläder och cyklade till jobbet.

På jobbet var det väldigt roligt idag, vi gick på utflykt med barnen genom skogen till en lekplats där vi stannade och lekte ett tag. Jag åkte rutschkana med de barnen som tyckte den ganska långa kanan var lite läskig och det var jätteroligt! Det var även en flicka som klättrade väldigt högt i en klätterställning av nät och blev lite orolig när hon skulle klättra ner så jag fick klättra upp och hjälpa henne ner. Jag kände mig som värsta hjälten när hon hängde runt min hals och vi klättrade ner.

Ingen kan någonsin påstå att lärare är ett tråkigt jobb där samma saker sker dag ut och dag in!

Sen var det dags att cykla hem och äta lite och när det var cirka tjugo minuter kvar till seminariestart blev jag otroligt trött som vanligt men det var ju bara till att hålla sig vaken. Ett givande seminarium som vanligt. Imorgon ska vi ha en gruppträff innan jag cyklar till jobbet för att vi ska ha en redovisning om ett par räkneövningar med mönster på fredag som vi måste gå igenom. Det är tur att vi är grupper för om jag skulle göra det själv skulle jag vara körd!

Idag fick jag ett ytterligare ett brev från bokus som igen påstod att boken jag behöver inte går att få tag i. Det är så lustigt att den fortfarande går att beställa från hemsidan. Jag blir så lack på bokus, först på att jag flera dagar efter beställning får veta att den är slut, sen verkar den finnas igen och får då veta att jag måste beställa om den, och när jag gör det går det ytterligare några dagar och sedan dimper ett till mail ner som berättare att den är slut.. IGEN?! Nu har jag beställt den från cdon där den var flera hundralappar dyrare, för en bok jag ska använda i en månad till.. Det var här en av anledningarna till att jag inte är så glad nu även fast det är onsdagkväll.

Bruno åkte iväg till studentpuben för att träffa några gamla klasspolare och strax efter kom Thimmy och vi tittade på Lassie som gick på ettan, en version jag inte sett, den verkade bra. Vi såg kanske halva filmen, det är en tjuv i den filmen som slår ihjäl en liten norwichterrier och jag har lust att gå och spy eller något. Thimmy frågar hur man kan slå ihjäl en hund, jag svarar att man är rubbad och dum i huvet. Jag kan inte heller förstå att det finns folk som faktiskt kan göra så.. Störda jävlar, säger jag. Även om det här var på film så händer det ju faktiskt i verkligheten också.

Thimmy gick hem vid halv fem och då gjorde jag lite middag fast det slutade med att jag tog fem tuggor och sen slängde jag resten. Jag var inte ett dugg hungrig.. Senare kommer Sanna och lånar min cykel för att hon ska på föräldramöte. Resten av kvällen spenderades framför tvn plus att jag busade med Gibbson. Jag kollade på Jamie Olivers 30 min meals och tänkte att jag skulle kolla om det fanns en kokbok med de recepten så jag gick in i sovrummet och satte mig vid datorn.

Nu kommer den andra orsaken till att jag inte är så glad just nu. Jag sitter i sovrummet och så helt plöstligt hör jag hur Gibbson ligger och leker med något och tuggar på något. Senaste dagarna har Gibbs tagit saker från vardagsrumsbordet och bitit sönder en del grejer. Igår fick han tag i ett lypsyl som han mosade med sina gaddar, han har även fått tag i kontrollen till boxern som nu är helt repig. På grund av dessa händelser kände jag att jag var tvungen att gå och kolla, plus att det lät inte som att det var benet han tuggade på. När jag kommer fram till honom där han ligger i hörnet ser jag vad det är.

FAN GIBBSON!! Det är min nya samsung som jag haft i ungefär två veckor!! Det är tur för honom att han är min guldklimp och att han är så jävla söt för fan vad jag blev förbannad. Ursäkta ordförrådet. Han fattar ingenting och följer efter mig och försöker pocka på uppmärksamhet, antar att han känner på sig att jag är upprörd och vill hjälpa till. Jag tror inte det gick fram att det var honom jag blev arg på, jag var ju så arg när jag sa till honom så det blev inge bra.

När jag lugnat ner mig märker jag att det är min skyddsplast på telefonens touchskärm som har tagit nästan alla smällar och det är inte ett märke i skärmen. Jag kom lindrigt undan med tanke på hur vassa tänder han har. Det blev en del repor på baksidan men ingenting som egentligen gör något. Det är bara frustrerande att han lyckas få tag i min alldeles nya mobil som för den delen också var väldigt dyr. Så här i efterhand är jag egentligen mest arg på själv som inte lagt undan den på bättre ställen där han inte kan komma åt den. Man lär sig av sina misstag. Jag ska se efter om det går att fixa en ny baksida, ett nytt batterilock liksom. Nu ska jag sova och hoppas att imorgon blir bättre. Go'natt säger jag och Gibbson (som fortf. är min ögonsten).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0