bgcolor: #fff;

Söndag 25 September


Vilken helg! Det är såhär helgerna ska spenderas för att de ska kännas så långa som möjligt!

Fredagen vart lång för mig, vaknade väldigt tidigt med ont i magen men kilade till jobbet iaf och efter jobbet hade jag två lektioner efter varandra. Direkt när de var klara sprang jag ut till bilen och åkte med mamma till Flisbergs för att köpa regnkläder att ha på jobbet och i skogen med hundarna. Hittade ett helt ställ på rea för 800 spänn, det roliga var att jackan faktiskt var riktigt snygg. Blåturkos, min favoritfärg, det tråkiga var att byxerna var gråa. Jag hade hoppats på att hitta några roliga i någon barnsligt skrikig färg, typ rosa eller turkosa. Men jag fick nöja mig med en färggrann jacka.

Väl hemma igen var det bara at slänga i sig pizzan och sen hoppa in i duschen för att göra sig iordning för att gå på "go away party" hos Jocke och Emma eftersom Jocke ska till London. Jag var jättetrött när vi stod och väntade på tåget men det blev riktigt trevligt och jag hade väldigt kul. Jocke får ett extra plus i kanten eftersom han gjorde så god whiskey sour! Tack för en mycket trevlig kväll!

Jag åkte sedan hem för att hämta min guldklimp Gibbson hos mamma och pappa medan Bruno drog vidare och lekte ung igen. Jag fick sällskap av pappa och zaco hela vägen hem men när vi går upp för backen kommer jag på att jag inte tog några nycklar så att det vara bara att traska hem till mamma och pappa igen för att hämta extranyckeln. Då orkade vi inte gå tillbaka så när vi hämtat nyckeln fick pappa sjkutsa mig och Gibbson hem. Så låste han upp till oss och sa godnatt.

Klockan halv nio ringde väckarklockan dagen därpå och jag vaknade jättepigg och gla. Lockade upp Gibbson i sängen för lite mys, åt frukost och åkte sedan till spånga där Bruno, Hasse, R-M och Bowser väntade. Nu skulle vi åka till hagsätra för lite svampplockning. Gibbson fick springa lös när vi väl kommit in i skogen och han skötte sig jättebra! Han sprang aldrig för långt bort utan höll sig alltid nära och kom när jag ropade på honom. Vi var inte ensamma i skogen direkt och när Gibbson fick syn på en annan hund komma närmare ställde han sig och spejjade, skällde två gånger för att markera att det går en hund här och sedan kom han när jag ropade. Det är så skönt att kunna ha honom lös och veta att han kommer när jag ropar och även om det ibland kan ta lite tid kommer han alltid. Svamp fick vi en hel del.

Väl hemma igen städade vi och fixade eftersom vi hade bjudit över lite vänner på middag och det blev hemmagjorda hamburgare, jättegott! Efter det tog vi det lite lugnt med kaffe med avec och lite smått och gott till nya robin hood filmen. Eller den är inte så ny längre men den är nyare än den äldre... såklart. Det blev en riktigt härlig lördagkväll! Lunkan tog med sig Egon och det gick jätte bra, Gibbson tyckte Egon var jätte intressant och rolig! Dem fick hälsa på varandra ute direkt när alla kom och sedan skötte de sig jätte duktigt inne. Gibbson ville busa men så fort Egon vände sig om mot Gibbson smet Gibbson iväg som att han ville busa men ändå inte riktigt vågade. Det såg otroligt roligt ut när Gibbson höll på sådär hela tiden, följde efter, sprang undan, följde efter och sprang undan.

Idag söndag kom pappa över med Teddy och Zaco kvart över nio ungefär för då skulle resten åka på innebandy. Då tog jag mig tiden att äntligen fylla i försäkringspapprena för inbrottet jag hade i mars. Det har tagit lång tid för mig att ta tag i det här, men nu är det iaf gjort så nu får vi hur mycket jag får tillbaka av allt jag blev av med. Det var inte särsklint roligt att fylla i alla de där papprena heller, mycket som ska skrivas ner och tas reda på. Det hoppas jag att jag slipper göra igen.

Sen tog vi ut busarna på ängen så de fick leka och springa av sig och efter den andra matchen gick vi hem till mamma och pappa med lite av svampen vi plockat och blev bjudna på jättegod mat. Min mamma borde söka in till master chef Sverige om det kommer tillbaka. Helt grym på att laga mat! Tack för middagen, den var verkligen något helt fantastiskt! Nu ska jag gosa ner mig i soffan framför tvn eller i sängen med en bok. Bruno sitter och spelar NHL, en riktig söndagkväll. Imorgon börjar vardagen igen.


Gibbson hittade en helt klar liten vattenpöl i skogen som han badade i. Jag skulle precis börja filma och då springer han såklart därifrån så jag tog en pinne och lockade ner honom i vattnet igen bara för att få filma honom lite.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0