bgcolor: #fff;

Tisdag 13 September


Nu är snart tisdagen över och det är dags för onsdag. Imorgonkväll kommer jag att må jättebra precis som vanligt på onsdagar, för som vanligt är det bara två arbetsdagar/skoldagar kvar och det blir helg. Visserligen får man läsa kurslitteratur på helgen också när man jobbar halvtid samtidigt, men det är inte så farligt.

Just nu är Gibbson ute på baksidan, vi har precis busat och då brukar jag släppa ut honom ifall han behöver göra ifrån sig. Jag sitter i vardagsrummet så då kan han få stanna ute en stund extra eftersom han tycker så mycke om att vara ute. Han sitter på altanen och blickar ut över staketet, lyssnar och koncentrerar sig. Han ser för söt ut när han har ena örat stående. Jag tror han hör ropen från fotbollsplanen och undrar vad det är som låter.

Jag skulle inte vilja gå ut och sätta mig där med honom just nu för det är storm ute. Det blåser något enormt här uppe på kullen. Träden böjer sig så det knakar och trädet som står här precis intill gnider mot plåten på balkongerna när det blåser till och det låter lite sådär läskigt men efter ett tag blir det mest irriterande.

Det är precis nu det känns så härligt att gå ut och springa, inte för att det blåser storm ute utan för att det är tisdag och man känner sig sådär trött i huvudet och seg. Dock blir det ingen lång runda idag. Jag längtar verkligen till jag kan ta med mig Gibbson ut på mina löpturer eller ta med honom ut och cykla en sväng. Men det dröjer ett tag till..

Nu ska jag gå och byta om och göra mig redo för stormen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0