bgcolor: #fff;

Tisdag 27 September


Det är tisdagkväll och jag sitter i min pyjamas redo att hoppa i sängen. Det känns som att den här veckan kommar att bli en bra vecka för att även fast det är tisdag känns det väldigt bra!

Idag började jag dagen med att försova mig, det var helt mitt eget fel då jag igårkväll hade ställt veckarklockan på helt fel tid. Vi hade studiegruppträff idag klockan halv nio och det var precis vad jag hade ställt min klocka på. Som tur är pluggar jag på distans och studiegrupperna görs via datorn vilket gör att man kommer ungefär fem minuter sent för det är ju bara att starta datorn. Det gick bra i alla fall även fast jag satt där helt nyvaken och knappt kunde koncentrera mig för att jag var så trött.

Efter gruppträffen var det bara att göra sig iordning, äta lite och plugga lite matte. Jag fick till och med lite tid över och då kände jag att jag måste få vakna en gång till utan att behöva rusa upp så jag la mig ner i soffan och vilade. Jag somnade aldrig men det var skönt att ligga ner och ta det lugnt.

På jobbet var det jättehärligt idag, det var fint väder och vi gick ut nästan direkt när jag kom. Vi satt ute och åt mellanmål, vilket är väldigt mysigt. Det är bara att passa på att njuta när höstsolen värmer!

När jag cyklade hem från jobbet kom Bruno och Gibbson och mötte mig och det är alltid lika mysigt! Gibbson blir så himla glad när han ser mig komma och det bara värmer mitt mattehjärta! Husse blir väl inte riktigt lika glad men det är mysigt att mötas av honom också! Väl hemma hämtade jag mitt idkort för jag skulle ner till statoil för att hämta ut mitt paket från hm. Har beställt ett nytt fint duschdraperi! När jag ska räcka fram mitt idkort märker jag att jag har tagit fel kort, jag hade tagit mecenat kortet istället men den otroligt snälla kassörskan tittar på det istället och ber bara om mina sista siffror. Otroligt snällt av henne, hon är helt klart värd en guldstjärna!

Efter maten låg vi ett tag i soffan och bara tog det lugnt och när det var dags för Bruno att kila iväg till träningen med smågrabbarna klädde jag och Gibbson också på oss jacka och koppel och tog en jättelång promenad! Vi kom hem tio minuter innan husse så vi var väl ute i nästan två timmar. Gibbson var jätte duktig och fick gå lös förutom vid ett hundmöte och när vi gick vid bilvägen. När vi kom under tunneln mötte vi Bamse och hans matte och Gibbson tycker mycket om att leka med Bamse! Han är en shetland sheepdog och är än så länge högre än Gibbson, fast Gibbson väger mer. De hade jättekul och hoppade omkring och Bamse är helmysig med yngre hundar! Vi gick även förbi en liten sjö med massor av änder och andra fåglar i och även fast dem lät jättemycket och flaxade omkring lyssnade Gibbson jättebra när jag sa nej och kom direkt när jag ropade och då är fåglar en av Gibbsons svagheter. Jag är så stolt över min jycke!

Vad ni måste bli uttråkade av allt mitt tjat om Gibbson hit och Gibbson dit.. Men han är mitt intresse och det är honom jag ägnar mig åt hela dagarna förutom jobb och plugg och det skulle säkert vara ännu tråkigare att höra om. Nu ska jag och Gibbson gå och lägga oss, husse får fortsätta med sitt nhlspel! Go'natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0