bgcolor: #fff;

Fredag 27 April

I onsdags var det några här och hälsade på Amanda, Alfredo ska sälja henne till de. Jag tror att hon kommer få det bra där. De vart riktigt förälskade i Amanda och de kändes som snälla och trevliga människor. Förhoppningsvis kommer hon att få det riktigt bra där så att hon kan njuta av restan av sitt liv och vara riktigt lycklig som hon förtjänar. Jag kommer åter igen sakna henne ernormt mycket då hon är en del av våran lilla familj. Skulle det se annorlunda ut hos oss skulle vi såklart ha behållt henne men nu vill jag göra så mycket och lägga ner så mycket tid på Gibbson så det känns inte rättvist mot lilla Amanda. Hon behöver någon som vill ge henne all tid och kärlek.

På torsdag morgon fick jag höra ifrån Amandas uppfödare, det visade sig att hon har letat efter Amanda ett tag och har velat ha tag på henne för att se att hon mår bra och till och med så att hon lever. Hon har inte fått tag i några kontaktuppgifter till Alfredo som är Amandas ägare. Det har tydligen varit en del strul men förhoppningsvis löser det sig nu när uppfödaren vet vart hon finns. Uppfödaren har i flera år letat efter Amanda och har kontaktat kennelklubbens jurister och kronofogden har också blivit inblandade på grund av att det uteblivit valpar efter Amanda. Veterinärer har ställt upp för att hålla ögonen öppna efter Amanda men nu verkar allting kunna klaras upp. Först var det osäkert vad som skulle hända men just nu ser det ut som att Amanda kommer att flytta hem till de som var här och tittade på henne i onsdags vilket känns bra, det som känns ännu bättre är att uppfödaren nu vet vart hon är någonstans.

Själv har jag suttit och försökt skriva en tenta samtidigt som jag har varit orolig för hur det ska sluta för Amanda vilket inte varit den bästa kombinationen men nu har jag äntligen lämnat in den där performansanalysen frågan är bara om jag skulle ha använt mig av fler referenser i texten. det återstår att se, i värsta fall får jag väl komplettera lite..

Imorgon ska vi åka ut på valpträff, jag hoppas att alla Gibbsons syskon har tid att komma för det skulle vara så roligt att träffa alla och se hur de har blivit allihopa! Jag vet att vi blir minst fyra i alla fall, Gibbson och Zaco såklart och två systrar, Päla och Selma heter dem. Nu ska jag gå och lägga mig och försöka sova om jag kan släppa alla tankar om Amanda och alla de där ordklasserna, fraserna och allt annat..

Förresten, kolla på de här bilderna! Super häftiga bilder som är tagna på hundar under vattnet!
http://www.littlefriendsphoto.com/index2.php#!/home


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0