bgcolor: #fff;

Söndag 15 April

Så var det söndag igen.. Jag tror jag börjar varje söndag så, nästan i alla fall. Just nu är jag jättetrött och vill ha mer helg men den här veckan ser jag faktiskt fram emot, framförallt för att vi ska på vår första kurs i tävlingslydnad. Eller det är ju en introduktionskurs men det känns så långt att skriva det varje gång så jag kanske bara kommer skriva tävlingslydnad, eller bara lydnad kanske. Äsch, spelar väl ingen roll vad jag kallar det, det ska bli grymt kul i alla fall!

I helgen har vi varit mycket hemma hos mamma och pappa för att de skulle ut och slira på stan, så vi var hemma med brorsorna. I fredags skulle mamma och pappa ut med pappas jobb och då tog vi det ganska lugnt, jag kollade på tv och Bruno och brorsorna lirade tvspel och dataspel. I lördags skulle mamma och pappa iväg och titta på någon show med Björn Skiffs och någon annan. Då ville Thimmy och Teddy titta på en skräckfilm så vi köpte chips och dipp och fixade en skräckfilm. Insidious blev det, usch fy fan jag trodde att jag skulle dö av skräck! Skräckfilm är inte någon favorit men ibland måste man ju! Det slutade med att Teddy satt och spelade DS med hörlurar, jag och Thimmy satt och höll för ögonen halva filmen, det var bara Bruno som tittade hela tiden. Jag ska även tillägga att Bruno tyckte det var en bra skräckfilm och att den var läskig, då förstår ni kanske varför jag och Thimmy satt ihopkrupna och blundade. Men jag rekomenderar den starkt till den som vill kolla på en skräckfilm!

Vi har hittat tre fästingar på Gibbson på typ en dag, som satt fast. Två på huvet och en på halsen, bläääsch! Jag fick lite panik och kände att jag behövde köpa nån fästinggrej NU. Jag har nu gjort en vitlökolja som de ska få i maten varje kväll för att det ska fungera innifrån, jag har även kokat ihop en egen doftspray som man ska spraya hundarna med innan man går ut och idag när vi åkte och handlade köpte jag ett örthalsaband och skudo pet nyckelring som man fäster i halsbandet. Skudo pet avger ett ljud som ska göra det svårt för fästingarna att avgöra var hunden är och ska även göra att de vill därifrån. Doftsprayen ska göra det svårt för fästingarna att förstå att det är en hund där på grund av att det inte längre luktar hund. Så nu Gibbson vill matte inte hitta mer äckliga småkryp! Jag har även beställt ett tjärschampo som också ska hjälpa till lite mot fästingar.

Jag kan berätta också att Amandas ägare ska sälja henne (det kanske jag redan har gjort), jag skulle gärna ta henne men just nu vill jag göra så mycket med Gibbson. Det skulle inte vara rätt att behålla henne för hon skulle inte få den uppmärksamhet hon förtjänar, Gibbson skulle också bli lidande i sin träning. Så jag ska göra allt jag kan för att hitta ett nytt bra hem till henne. Min älskade lilla musta makkara, hur ska det gå för dig?

Nu ska jag hoppa in i duschen, jag funderar på om jag ska orka bada.. Fast nu när jag känner efter har jag varken lust att duscha eller bada. Men jag har tänkt att titta på föreläsningar tidigt imoron så frågan är ju om jag kommer hinna duscha imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0