bgcolor: #fff;

Torsdag 19 April

I tisdags var vi på hundkurs, och det var som vanligt jätteroligt! Jag tror att jag kommer tycka ännu mer om den här kursen än unghundskursen om det ens är möjligt eftersom jag stormtrvides på den kursen. Vi fick lite smakprov i början av lektionen hur det förhoppningsvis kommer se ut i framtiden och vi pratade lite runt tävlingslydnad som tex skillnaden mellan tävlingslydnad och allmänlydnad, kommandon och motivation.

Sedan började vi med utgångspositionen eller startposition, vad man nu ska kalla det.. Fotposition kanske det heter, Gibbson sitter vid min vänstra sida med sitt bröst jämsides med mina knän och tassarna rakt fram och ögonkontakt. Sedan testar man att ta något steg och övar på att behålla ögonkontakten och gör sedan halt igen och då ska hunden sätta sig bredvid igen. Sedan tränade vi platsliggning som ska tränas i slutet för att hunden ska lugna ner. Jag tycker det gick bra för Gibbson men självklart behöver vi träna massor. Ögonkontakten finns där, den är han duktig på men sedan måste vi öva på att sitta på rätt sätt och platsliggningen är lite svårt, han kan inte kommandot ligg helt utan jag måste visa vad jag vill och det blir lättast om jag står framför honom vilket jag inte ska göra sen, förhoppningsvis men det är en lång väg ditt. Dock en otroligt rolig väg!

När vi kom hem var vi som vanligt supertrötta och somnade i princip så fort huvudet landade på kudden. Onsdagen bjöd på jobb, underbart solsken när jag var ute med hundarna och en lång kvällspromenad med Sanna. Idag har jag suttit och jobbat med en uppgift till seminariet som är imorgon med hjälp av en klasskarmat och sedan var det bara att gå ut med hundarna och leka för att sedan lämna de hemma och cykla till jobbet.

Nu väntar vi på att husse ska komma hem från innebandyn så att vi kan äta middag, eller Gibbson och Amanda har redan ätit så det är bara jag här hemma som inte har ätit. Det blir renskav, svamppanna och potatis, väldigt gott ska det bli! Ska kanske duscha Gibbson ikväll med det nya schampot han har fått, jag beställde ett som ska vara jättebra på internet och nu får det bli upp till bevis. Så han är ren och fräsch när vi ska till veterinären imorgon.. Det är inte därför han ska tvättas egentligen men det var ju bra tajming.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0