bgcolor: #fff;

Fredag 1 Juni

Så var det juni och jag höll på att frysa ihjäl idag! Jag hade absolut inte haft några problem att ta den tunnare vinterjackan idag när jag gick till jobbet men det gjorde jag ju inte. Det ska ju vara varmt nu, inte så pass kallt att man kan tänak sig att ha vantar och mössa på sig när man går ut. Det är konstigt väder nu, förra veckan var det ju toppenväder och vi kunde gå i shorts och nu vill jag ha vantar, varm jacka och överdragsbyxor när jag är ute och går med hundarna..

Nu i helgen ska vi storstäda för på måndag kommer det folk hit för att titta på lägenheten, så vi ska åka och slänga en massa grejer och röjja upp ordentligt här hemma. Det ska bli riktigt skönt faktiskt. Sen kommer vi väl snart få börja packa också eftersom flytten närmar sig.

Jag sitter mycket och funderar på hur jag och Gibbson ska fortsätta träningen i höst. Snart är introkursen i tävlingslydnad slut och instruktören vi går hos nu har bara privatlektioner i tävlingslydnad och jag vill ju träna tillsammans med andra hundar för jag tror att det räcker att vi tränar själva hemma. Man vill ju träna med andra också så hunden klarar av störningarna. Så jag funderar på om man ska gå med i den lokala brukshundklubben, för förr eller senare kommer vi ju behöva öva på en bk plan så att det inte blir en chock när vi väl kommit så långt. Det är ju bara det att jag trivs så bra med min instruktör jag har nu så jag vill egentligen fortsätta hos henne. Jag tror jag ska prata lite med henne och fråga henne hur hon tycker att vi ska gå vidare med träningen.

Nu ska jag njuta lite till av fredagskvällen och sedan ska jag gå och lägga mig, förresten har vi Bowser här på besök och det är mysigt. Gibbson tycker det är jättekul!


Kommentarer
Postat av: Mia

Menar du att det är andra som ska flytta in i er lägenhet? Om det är så är det helt skamligt av Upplands Bro hus - tala om för dom som tittar om radonvärdena. Kram Mia

2012-06-03 @ 13:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0