bgcolor: #fff;

Söndag 10 Juni

Idag har varit en riktigt bra söndag tycker jag, vi vaknade av att mamma kom och knackade på dörren. Hon hade varit och köpt nybakat bröd till frukosten och var så snäll och kom och överaskade oss! Min mamma är så gullig!

Vi låg kvar en liten stund i sängen och mös, Gibbson var på riktigt myshumör imorse men sedan gick jag och vovven upp och gick ut och gick. Han fick gå lösa ganska mycket och lyssnade jättebra! Struntade i en massa fåglar och en skällig hund som vi passerade. När vi kom hem hade husse plockat fram frukosten och det blev söndagsfrukost framför tvn.

Sen råkade matte och Gibbson somna om igen för vi var riktigt sega. Senare på dagen gick jag och Gibbson ut och sprang. Det var ganska varmt ute så Gibbson fick springa ner i en bäck där han blev riktigt blöt och det tyckte han nog var jätteskönt. Medans vi sprang fick han vara lös en stund igen och återigen såg han några fåglar som var intressanta men han kom tillbaka när jag ropade på honom. När vi började närma oss hem så såg Gibbson en svart labrador, han "frös till" när han såg den men jag sa "Gibbson vi går här" och han traskade lugn vidare med mig. Inte ett dugg intresseerad, vi mötte sedan en tjej som han inte ens tittade på och sedan fick han lov att springa och hälsa på grannens barn och när jag sa att det räckte kom han duktigt.

Efter middagen gick vi hem till mamma och pappa för att titta hur det blev på balkongen som de skulle fixa till och då fick Gibbson gå lös hela vägen förutom precis när vi mötte en glad liten pojke och gick över bilvägen. Men det bästa på hela dagen hände när vi skulle gå hem igen. Gibbson var lös och medans vi går där så ser vi Bamse, en hundkompis till Gibbson. Gibbson stannar till och vi ropar på honom, det tar ett tag men han kommer! Så jag håller i honom lite medans vi går och när vi kommer närmre släpper jag honom och ger honom lov att hälsa. Medans Gibbson leker med Bamse kommer det en golden gåendes och jag påpekar för Gibbson att vi stannar här och leker med Bamse istället för jag ser hur gärna han vill gå fram och hälsa men jag fortsätter säga att vi stannar och han är SUPERDUKTIG!! Han går inte fram utan stannar med oss och fortsätter leka med Bamse. Jag blev så stolt att jag inte behövde ta tag i honom eller sätta på kopplet! Även fast det redan var bus och stoj och den andra hunden går så nära, kanske var fem meter från Gibbson till den andra hunden!

Han kommer alltid när jag ropar men det går inte alltid så snabbt så det måste vi träna på, han måste komma snabbare på inkallningen sen känns det inte som att det där målet vi har att kunna ha honom lös vart som helst inte är så långt bort.


Kommentarer
Postat av: Kim

Matte tycker inte heller, att jag kommer så fort som hon vill alla gånger. Men då har hon kommit på en grej: Hon säger (ropar) "LIGG", och då känns det som om jag bara MÅSTE lägga mig, det går liksom inte att hålla emot. Sen kommer hon till mig. Ganska bekvämt faktiskt!

2012-06-14 @ 06:38:02
URL: http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0