bgcolor: #fff;

Fredag 16 Mars

Så var det äntligen fredag igen, fast snart är fredagen, vilket är lika fantastikt det för det blir ju lördag! Idag gick vi upp tidigt och gick ut och gick jag och Gibbson. Det var grått och trist ute men det var ändå ganska skönt på morgonpromenaden. Sen fick min ögonsten vara ensam ett tag medans matte gick och jobbade för att tjäna pengar, men direkt efter jobbet cyklade jag hem för att hämta Gibbson.

Vi skulle sedan vidare hem till mamma och pappa för att ta ut Zaco också och jag tänkte att det kunde vara skönt att cykla dit för då går det snabbt hem sen på kvällen. Innan vintern kom cyklade jag alltid till och från jobbet och Bruno kom nästan alltid och mötte mig vilket resulterade i att jag cyklade med Gibbson några meter nästan varje dag och det gick jättebra. Nu helt plötsligt har han fått för sig att cykeln är något man ska springa ifrån.. Ni kan ju tänka er hur svårt det är att cykla med en hund som vill bort ifrån cykeln! Det värsta var också att när vi nästan var framme hos mamma och pappa var det en hund på en arbetsplats som Gibbs ville hälsa på, det går inte bra när man har en matte på cykel med sig och det blev nästan en krash vilket det ledde till att matte blev lite arg. Jag antar att det inte gav en positivare bild av cykeln heller..

Väl där hade vi jättekul för då fick Gibbson och Zaco leka massor och så de busar, ena stunden jagar Gibbson Zaco och andra är det tvärt om, dock brukar det oftast vara listiga Zaco som blir jagad av fartdåren och klumpen Gibbson. Idag visade de upp ett kadriljprogram för mig som jag lyckades filma. Det såg ut som att de övat i hemlighet de små busarna. De höll i samma pinne och vägrade släppa, så de sprang runt där bredvid varandra och vände och sprang vidare, precis bredvid varandra hela tiden. Sötnötterna!

Senare blev det mera promenad och mera bus och skitiga hundar och efter det blev det pizza till middag och film framför tvn. När vi skulle hem tog jag cykeln såklart och tänkte för mig själv att jag skulle hålla mig lugn och positiv och istället koncentrera mig på att få honom lugn. Det gick mycket bättre, det var fortfarande svårt i början men efter 50 meter började det gå lite bättre. Sista biten gick riktigt bra, inte riktigt så bra som det gick innan vintern kom men ändå, matte är nöjd!

Nu är vi hemma och tar det lugnt, Gibbson sover som en stock och jag ska lägga mig i sängen och läsa om Råttpojken, läser nog ut den ikväll. Imorgon firar vi brorsan som blir tonåring! Godnatt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0