bgcolor: #fff;

Fredag 23 Mars

Grattis till min älskade sambo som fått sin första lön efter avslutade studier får man väl säga, eftersom han fått lön tidigare.. Dock kan vi inte fira pengarnas ankomst tillsammans eftersom han är i Sundsvall med typ hundra barn och ungdommar för att spela innebadycup, hoppas det går bra för er!

Den här veckan har varit sådär, började känna mig dålig i tisdags och det blev bara sämre och sämre så jag blev hemma från jobbet igår och idag. Har ätit strepsils, alvedon och hostmedicin och det börjar kännas bättre vilket är väldigt skönt.

I onsdagskväll tog jag mig till sundbyberg för att gå på den sista vanliga hundkurslektionen, jag slukade diverse mediciner för att klara av det och det gick. Vi övade lite mer på sitt och sitt kvar samtidigt som ett ekipage går fot runt ekipaget med sittande hund. Gibbson visade sig "mänsklig" den här gången genom att vara lite ofokuserad på den övningen vilket inte är normalt för honom. Dock ska jag också tillägga att en av tikarna löpte. Men han var riktigt duktig med tanke på att en löpande tik gjorde samma övningar bara några meter bort.

Efer det övade vi mer på inkallning, våran instruktör håller i Gibbson så springer vi bort från henne samtidigt som vi ropar på Gibbson, men den här gången blev lite svårare. Vi skulle springa igenom gruppen av hundkompisar, mattar och hussar och ropa. Jag var helt säker på att han då skulle göra ett depåstop på vägen och hälsa på någon och sedan komma till oss, men! Gibbson struntade blankt i alla mattar, hussar och hundkompisar och kom direkt och sökte upp min sida! Dock var den löpande tiken inne i en bil, annars kanske det hade gått helt annurlunda..

Vi fick inte öva så mycket på inkallningen, "Ni behöver inte, det sitter så bra och han har sån koll på er" hihi! Det är kul att höra sådant! Efter inkallningen gick vi vidare till ligg/ligg kvar och de flesta av oss gick direkt till ligg kvar eftersom de flesta kunde ligg redan. Det var en lite söt tös som inte ville ligga ner, den hunden är jättesöt, det var som att hon inte ville liksom, men de lyckades tillslut! Ligg kvar gick faktiskt riktigt bra för Gibbson, sist vi övade på det ute ville han inte alls men nu var han riktigt duktig! Han brukar tjuva lite och avsluta liggandet själv när jag kommer närmre och det vill jag ju inte. Jag vill att han ska resa sig eller sätta sig upp på kommando men han skötte sig riktigt bra! Han tjuvade bara nån enstaka gång eller två! Riktigt nöjd var jag!

Nu ska vi snart gå och lägga oss, husse är som sagt inte här men jag har fått ersättning, Gibbson ska ha pyjamasparty hela helgen med Zaco. Den lilla myskillen ligger här bredvid och snusar, han låter riktigt gulligt när han sover. Lilla söta mysiga Zacopaco! Nu blir det läggdags, imorgon ska vi njuta av lördagen och gå ut i naturen och leka. Synd bara att det braiga vädret enligt smhi inte ska hålla samma standard imorgon som de senate dagarna.. Go'natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0