bgcolor: #fff;

Onsdag 14 Mars

..bara torsdag och fredag kvar sen är det helg igen! I helgen ska vi fira min äldsta lillebror som blir 13 år, vart tog alla de åren vägen? Jag kommer fortfarande ihåg honom som den där gulliga lilla treåringen som bara var supersöt och snäll. Det är han ju såklart fortfarande!

Idag var min dag fullspäckad och det känns nu på kvällen, jag är så himla trött nu. Gick upp tidigt imorse och gick ut med hundarna för att efter det gå vidare till jobbet. På jobbet var det underbart för vi var ute i skogen vilket jag älskar. Vi stannade vid en jättefin koja som några hade byggt. Vem hade roligast tror ni? Jag eller barnen? Jag och de andra pedagogerna satte pengarna på att det var jag. Jag trivs som fisken i vattnet bland kojor och mossa. När vi kom tillbaka ramlade det mossa och grenar ur mina kläder precis som ur barnens. Världens bästa fröken? Ja ibland..

När jobbet var avklarat för dagen skyndade jag mig hem till mina underbara fyrbenta som välkomnade mig med pussar och kärlek. Jag packade ihop en liten "sova borta" väska åt Amanda som ska tillbringa en kort tid hos Brunos föräldrar eftersom hon börjat löpa och deras hund är kastrerad. Gibbson och Zaco är lite för intresserade av Amanda just nu och det blir inte en lugn stund. Så för att alla ska få det lugnt och skönt får hon sova över hos "svärföräldrarna". Där trivs hon jättebra, hon gillar hunden Bowser och tycker mycket om Hasse och R-M! Så det känns skönt att hon får vara där.

Hasse komoch knackade på för att hämta lilla tjejen och jag och Gibbson följde med för att vi skulle till spånga bibliotek för att hämta ut böcker. Vid spånga sa vi sedan hejdå och jag och Gibbs åkte hem med tåget för att hämta Zaco och Amanda åkte vidare med Hasse hem. När vi kom hem hade jag ett kort seminarium och sedan var det helt pltösligt dags att gå ut igen och då gick Thimmy och Zaco hem och jag fortsatte på promenaden själv.

Vi stannade ute ett tag och tränade, det är otroligt skönt för nu är solen uppe så pass högt att den fortfarande lyser in på en gräsplätt där vi brukar träna. Det har den inte gjort på länge och nu när det varit vinter har den egna träningen varit sådär. Vi har tränat mycket inne och under promenader men nu tänkte jag att vi skulle ta tag i den igen. Vi övade fritt följ och linförighet och även lite sitt/sitt kvar och ligg/ligg kvar. Det gick ganska bra, det märks att vi har slarvat lite men med hjälp av den återkommande solen kommer nog allting komma tillbaka väldigt snabbt. Han fick även leta lite godis i gräset och så lekte vi lite korta stunder också.

När vi kom in åt vi middag båda två sen vart vi väldigt trötta men jag lyckades hålla mig vaken tills jag kunde gå på en sista promenad. Nu är det sängen som gäller för vi är supertrötta båda två. Jag ska lägga mig i sängen och läsa kurslitteratur, eller det är inte kurslitteratur utan den här delkursens litteratur består av skönlitterära ungdomsböcker! Me like! Läser just nu en bok som heter Råttpojken, en spännade bok! Godnatt!

Gibbson, världens skönaste hund!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0