bgcolor: #fff;

Onsdag 7 Mars

Så har vi gått in i mars redan och snart kommer väl våren, dock tror jag det är mycket möjligt att det kommer snö någon gång till. Jag tror inte det här torra soliga, om något blåsiga, vädret är här för att stanna. Men det återstår att se.

Förra veckan var jag i Falun, det hade blivit dags för några innedagar på campus där vi fyllde dagarna med workshops i bild, lyrik, musik och drama. Väldigt roligt och givande var det, även fast det alltid är jobbigt att åka dit. Det bästa är att komma hem igen!

Den här veckan har jag hittills jobbat mycket eftersom några arbetskollegor har varit hemma från jobbet men det har faktiskt gått riktigt bra även fast de varit borta. Känns bra att tjäna in pengarna jag förlorade för att jag var tvungen att vara ledig när jag var i falun. Nu är det bara tordag och fredag kvar vilket känns jättebra! På fredag ska jag och Sanna åka in till stan för att gå på teater som vi fick i 25 års present av våra goa vänner! Vi ska se dirty dancing och det ska bli jättemysigt och kul att bara ha en kväll för oss själva med god mat och kanske någon härlig drink för att sedan avsluta med teatern.

Idag var våran tredje lektion på unghundskursen och som vanligt var det jätteroligt! Nu har vi bara en vanlig lektion kvar och en dubbellektion i skogen kvar. Det som är lite synd är att Bruno inte kommer att kunna vara med på sista lektionen i skogen där vi ska testa på spår. Men han kommer nog ha kul med alla smågrabbarna på innebandycupen ändå! Bara bra att jag får något att göra när han inte är hemma :)

Idag på lektionen började vi med "sitt kvar" och våran instuktör gick runt och låtsades vara en hundrädd/intresserad person som vill komma och hälsa. Vi skulle försöka se till att hunden satt kvar och hade koll på oss precis som att hon sa att all vår koncentration skulle vara på hunden. Det gick jättebra, Gibbson tittade och luktade försiktigt någon gång men annars satt han där med jättebra ögonkontakt.

Det andra vi gjorde var sitta kvar samtidigt som någon hundkompis gick fot runt omkring oss, Gibbson och hans hundkompis skötte sig jättefint och dem var jätteduktiga! Efter det ställde vi upp på en rad med hundarna sittandes framför oss och så skulle vi antingen bara gå fot förbi alla ekipage eller gå fot slalom mellan de andra ekipagen och vi fick välja om vi ville göra det här med eller utan koppel. Jag valde att testa utan koppel men jag var lite för snabb, eller snarare visade jag inte vad jag ville. Jag knäppte lös Gibbson när han stod och tittade på en annan hund, han gick fram och hälsade men sedan kom han när jag petade på honom. Efter det gick vi slalom mellan alla och det gick jättebra, han släppte ögonkontakten kanske två gånger när vi gick där. Så det blev som "fritt följ" slalom mellan dem andra hundarna och som sagt är jag supernöjd!

Efter det övade vi inkallning och våran instruktör höll i Gibbson och jag och Bruno fick springa iväg och ropa på honom och varje gång han sökte upp oss fick han en godis men sedan böt vi nonchalant riktning så att han var tvungen att hålla kolla på oss. Det gick också bra, men det har vi övat ganska mycket på. Sedan var helt pltösligt lektionen slut, tiden går så enormt fort när vi är där, men det är ju för att jag har så roligt. Nu är Gibbson jättetrött och jag ska bra ta mig en nattmacka för att sedan krypa ner i sängen. Go'natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0