bgcolor: #fff;

Söndag 18 Mars

Så var det söndagkväll och helgen är alldeles strax över..

Idag vaknade jag väldigt tidigt men jag somnade om för inte ens Gibbson vaknade av att jag rörde på mig vilket betyder att det är väldigt tidigt.. Nästa gång jag vaknade kom Gibbson upp i sängen och vi mös en stund. När det var dags att gå ut så fick vi till och med me oss husse ut, men det var för att vi skulle gå och handla lite.

Jag lyxade till det och köpte nybakade frallor till frukost, mums! Efter frukosten tog vi det lugnt ett tag och sedan började vi städa, det var ett berg av tvätt som skulle vikas och det låg grejer överallt och när vi fått undan och rensat det mesta så tog jag en sväng om med dammsugaren också.

Precis när jag dammsugit klart ringde Lunkan och sa att han var framme så vi tog med oss Gibbson för att gå ut och möta honom och Egon. Gibbson tyckte det var jättekul att busa med Egon och passade nog på att retas lite och höll sig på lagom avstånd eftersom Egon hade koppel på sig. Vi bestämde oss sedan för att åka en sväng till rastgården så att de kunde få rusa runt ordentligt. De blev så leriga och skitiga, jättemysigt att sitta med Gibbson i knät när vi åkte hem sen igen. Men att bli lerig och smutsig är ju något man får ta när man har hund. Gibbson rullade sig i en vatten/lerpöl, jättefin blev han!

Resten av dagen har vi inte gjort så mycket, jag och Gibbson har latat oss lite och tog en liten lur sådär på eftermiddagen. Sen började vi på middagen för att sedan gå och möta husse som varit nere och haft match med smågrabbarna. Väl hemma igen åt vi middag och sedan lekte jag en lång stund med Gibbson och efter det slocknade han och sover fortfarande som en stock. Nu är det dags för en sista promenad och sen blir det sängen.
Jag har även tagit tag i saken och anmält mig och Gibbson till ytterligare en utställning, det ska bli riktigt roligt! Jag har även anmält mig själv till midnattsloppet i år igen och satsar såklart på en bättre tid än förra året, men nu är det dags för en promenad. Go'natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0