bgcolor: #fff;

Torsdag 29 Mars


Den här veckan har snart kommit så långt som till helg! I måndags när jag cyklade hem från jobbet stannade jag vid en skogsdunge och la ut ett litet spår till Gibbson. Det stod några människor i en lekpark alldeles intill och de undrade säkert vad jag höll på med som traskade omkring där inne bland snåren och kastade ut nåt på marken där jag gick. Det var speciellt en man som tittade konstigt på mig när jag gick tillbaka och hämtade cykeln för att sedan gå där ifrån. När jag kom hem gick vi först ut på promenad och sedan mötte vi Sture som Gibbs tycker så mycket om och vi stod och pratade om spår och sök och han berättade om hemvärnet för mig. Jag kanske ska anmäla mig och Gibbson till hemvärnet så vi får gå kurser hos dem.

Efter det gick vi till spåret jag lagt ut och det gick så snabbt och bra att nästa gång får det nog bli ett längre spår. När vi kom hem igen hade Gibbson jobbat hårt med nosen och somnade direkt. Resten av veckan har vi tagit det lite lugnare, gått på långpromenader och använt klövjeväskan istället men i helgen ska jag nog testa och cykla iväg och lägga ett lite längre spår. Han är riktigt duktig och han verkar tycka det är jätteroligt!

Igår hade vi sista seminariet för den här delkursen och jag blev även klar med delkursens examination igår, så nu hopas jag att den blev bra. Så lite påsklov har jag nu, jag har några föreläsningar till nästa delkurs att titta på och så men det är relativt lite att göra till efter påsk vilket är skönt!

Igår bokade jag även tid hos hässelbys veterinär praktik för att ögonlysa Gibbson, så nu är det gjort och det blev fredagen den 27 april. Då får vi veta om Gibbsons ögon ser bra ut, vilket jag hoppas och om några månader ska vi boka tid för en HD och AD röntgen vilket blir avgörande för om Gibbson kommer kastreras eller inte.

Imorgon ska jag försöka hinna tvätta lite efter jobbet för att berget måste minska lite.. Sedan ska jag åka in till stan för att äta middag med Sanna och Sandra och nog kommer det slinka ner någon god drink på det också.. Vi ska fira Sandra som fyller 26 år snart!

Nu har jag även betalt in till introkursen i tävlingslydnad så nu blir det verkligen av och vi har även betalat in till hundutställningen i björklinge så det blir också av. Nu ska jag gå och gosa lite med mina två favoriter husse och Gibbson.


Kommentarer
Postat av: Kim

Hej brorsan!

Jag ser att vi har samma stiliga färg, det är många som hajar till, när de får höra att jag är en BC fast jag är brun. Men matte säger att färgen inte har betydelse och att hon älskar mig precis som jag är.

2012-03-30 @ 09:41:39
URL: http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0