bgcolor: #fff;

torsdag åttonde mars


Snart är det fredag, så otroligt skönt! Då ska jag och min underbara andra hälft (nu pratar jag faktiskt inte om Gibbson) fira till det lite. Jag fick bla en flaska fin champagne i 25 år present av min farmor och farfar och den ska vi nog korka upp i helgen och avnjuta för att Bruno äntligen har fått jobb! Det är värt att firas, ska vi inte använda champagnen nu när ska vi då använda den? Vilket tillfälle är tillräckligt bra liksom?

Eftersom Bruno har fått jobb betyder det att mina egna pengar kommer att räcka till så mycket mer och det är en börda som lyfts från mina axlar, så härligt! Äntligen är vi två som hjälps åt med allt tråkigt som ska betalas! Nu kanske vi har råd att avnjuta ett glas vin ute någongång och jag kan lägga mer pengar på kurser med Gibbson. Till exempel ska vi gå vidare med en introkurs i tävlingslydnad någon gång i vår förhoppningsvis och nu behöver jag inte fundera på om jag verkligen har råd med det. Vi ska åka till London snart och då har jag också råd att i alla fall komma hem med något mer i väskan än vad jag åkte dit med. Grattis min underbara älskling till jobbet, det är du definitivt värd!

Idag när jag kom hem från jobbet var jag riktigt trött, den här veckan har gått riktigt bra men det börjar kännas i huvudet att jag och en arbetskollega saknat våra andra arbetskollegor. Vi har inte varit full styrka och det känns nu, orken innfinner sig inte riktigt.

När Bruno kom hem från innebandyn lagade jag middag och efter det gick vi ut med Gibbson och Amanda, vi har köpt ett nytt koppel till Gibbson. Det är så att vi brukar busa med Gibbson genom att använda hans koppel, vi använder det lite som en kampleksak på promenaderna. Vi låter även kopplet släpa efter honom på promenaderna ibland  när vi tränar på att honom lös för att det är lättare att få tag på honom om det skulle behövas. Det resulterade i alla fall i att kopplet i tisdagskväll gick sönder. Mitt på promenaden, som tur var gick vi en väg där det sällan kommer någon och ännu mindre kör någon bil så han fick gå lös hela resten av vägen hem, vilket gick jättebra. Eftersom vi hade hundkurs igår fick vi lite akut gå ner till hästshopen som finns här för att jag hade för mig att jag sett hundsaker där inne. Som tur var hade de några läderkoppel, så det fick bli ett. Nu har Gibbson ett jättefint läderkoppel som vi inte lekar med, vi får leka med resterna från det gamla kopplet. Många kanske tycker att det är väldigt dumt att leka med kopplet men vi anser att vi vinner mer än vad vi förlorar genom att göra det. Han kommer och söker upp oss och vill leka mycket mer vilket också innebär ögonkontakt och att han går riktigt fint vid vänster sida. Jag anser att jag kan avvara ett koppel någongång för att få den fina kontakten med honom, han ser ju mig som en resurs då och blir mer intresserad av mig och vill vara där jag är.

Nu ikväll har jag suttit med Gibbson på vardagsrumsgolvet och tränat "viska". När jag säger ordet viska luktar han i mitt öra så att det ser ut som att han viskar något till mig. Han har förstått vad det är jag vill att han ska göra och jag har börjat lägga till kommandot och det börjar sitta. Snart så sitter det till 100%, tänkte öva lite mer snart men just nu ligger han och sover som en stock så får se om det inte blir till att fortsätta imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0