bgcolor: #fff;

Fredag 25 Maj

Jag åkte på en dunderförkylning i lördagskväll och i söndags blev det bara värre så jag har legat däckad i soffan måndag, tisdag och onsdag. I torsdags var jag också hemma men då började jag känna mig bättre och idag gick jag till jobbet och det var helt uderbart att komma ut ur lägeheten och kunna vara ute mer än korta promenader med hundarna.

Idag var det ju jättefint väder så efter jobbet cyklade jag hem till mamma och pappa för att hämta Zaco men sen så stannade vi där resten av dagen. Hundarna lekte i solen och jag fick tvinga de att ligga ner en stund i skuggan för att de inte skulle leka ihjäl sig eller bli helt utslagna. Jag duschade av de lite med vattenspridaren ibland så att de skulle bli lite svalare också. Själv ser jag ut som en räka just nu, men det känns helt okej eftersom jag äntligen har fått njuta av en heldag i det här vädret.

Jag ville testa att springa lite idag men tänkte att det var alldeles för varmt så vi väntade tills det blev kväll. Jag fick med mig Thimmy också! Nu har jag i alla fall äntligen fått se hur Gibbsons nya nome-sele funkade på honom och det såg riktigt bra ut och det såg mycket behagligare ut än att springa med halsband. Vi sprang runt så att vi avslutade rundan hemma hos mamma och pappa och där lämnade vi av Thimmy och sen fortsatte vi hem men då gick vi i ett raskt tempo och väl hemma sen så prövade jag mig på att stretcha Gibbson lite. Han skötte sig jättebra och stod helt still medans. För mig kändes springturen bra också, hostar ju lite fortfarande så det var skönt att ha Gibbson med sig som lite hjälp ibland. Men med tanke på att jag precis varit sjuk så kändes det mycket böttre än vad jag trodde det skulle göra.

Nu ska väl jag ta och hoppa in i duschen och sen ska jag nog gå och lägga mig så jag orkar med morgondagen också. Upp på morgonpromenad med Gibbson, sen blir det nog Zumba och efter det blir det frukost. Jag hoppas på en fin dag imorgon också men jag tror inte jag kan sitta ute för mycket för då kommer jag bli en tomat istället för en räka..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0