bgcolor: #fff;

Lördag 19 Maj

Jag vill börja med att säga grattis till den bästa mammam i världen, nämligen min mamma! Hon fyller år idag, dock gick vi bara förbi en kort stund efter hunduställningen för att säga grattis för vi var så himla trötta. De hade besök av mormor men annars verkar hon ha haft en ganska lugn och skön dag. Grattis igen mamma!

Idag gick vi upp tidigt, väldigt tidigt för att vara en lördag. Det skulle ta ett tag att ta sig upp till Björklinge där hunduställnigen skulle vara så vi fick åka tidigt för att komma i tid. Vi hämtade även upp Gibbsons pappa Midas och hans matte som också skulle med till utställingen. Sedan bar det av, det gick mycket snabbare än vi trodde så vi stannade vid affären och handlade lite.

Vid våran ring och våran domare var det Midas klass som skulle börja. Öppen klass och Midas fick HP (heders pris) och TIG (tio i grupp) sedan var han även med och sprang på Hundracet och det vann han. Midas och Terese blev utsedda till "sådan herre sådan hund"! Så Midas fick med sig Två rosetter och två medaljer hem. Duktiga och fina Midas har kanske lite gener från någon greyhound långt bak i släkten så snabb som han var.

Efter lunchpausen var det Gibbsons tur och han ställdes ut i Junior klassen. Han fick HP och TIG sedan blev han placerad på en 5:e plats vilket matte är jätte nöjd med. Femma av ungefär tjugo hundar är riktigt bra tycker jag! Så långt trodde vi inte det skulle räcka. Men Gibbson blev även utsedd till utställningens Charmtroll och för det fick han en riktigt tokig stor rosette som verkligen passade honom! Min lilla goofy! På domarens anteckningar stod det "kärvänlig påg" under frimodighet. Antar att det var när Gibbson blev så glad över att jag sa att ha var duktig och skulle hoppa upp i min famn och pussa mig när han skulle stå still. Jag hörde hur domarna skrattade då, det kändes bra.

Nu är vi hemma och jag och Gibbson slockande nästa direkt när vi la oss ner för att vila. Han sover fortfarande men jag har vaknat lite i alla fall. Dock har jag fått jätteont i halsen, hoppas det bara är på grund av den torra ridhusluften så att jag inte håller på att bli sjuk.. Nu ska jag umgås med husse och min underbara hund!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0