bgcolor: #fff;

Måndag 7 Maj

Imorgon är det dags för en ny lektion i tävlingslydnad! Jippi, jag längtar jättemycket!

I fredags åkte vi hem till Brunos föräldrar med Gibbs och Zaco så att de fick busa med Bowser och vi fick umgås och äta gott. Vi tittade även på hockey, jag kollade lite då och då mednas jag satt och läste min tidning. Supertråkig match var det, det vart ju bara avblåst och utvisningar hela tiden. Det vart en lugn helg och på något sätt kändes den härligt lång.

Idag när jag gick upp och gick ut med Zaco och Gibbs var det strålande väder ute och jag riktigt njöt av morgonpromenaden, det är otorligt skönt att starta varje dag med en promenad! det finns inget bättre sätt för mig att vakna på. Jag menar alltås inte att jag skuttar ut i glädje med hundarna flygandes i kopplet varje morgon med ett stort leende på läpparna, nej nej. Jag kan vara riktigt oglad, grinig och ha otålamod på dagens första promenad men varje gång jag kommer hem har jag verkligen vaknat och känner att "nu kan dagen börja" och det är det som är skönt.
(Oglad och otålamod och sånna ord har jag lärt mig av Pettsons katt findus som jag lyssnat på sen jag var liten och det är riktigt användbara)

Efter första promenaden funderade jag lite över semestern i sommar och satt och drömde mig bort till ställen där vattnet är blått och genomskinligt. Vi ska troligtvis ta en sista minuten någongång i sommar vilket jag ser fram emot otroligt mycket! Lite skolgrejer skulle göras och sedan var det dags att gå ut med hundarna igen. Efter jobbet cyklade jag hem och hämtade Gibbson och sedan cyklade vi hem till mamma och pappa för att hämta Zaco. Det gick sådär, jag måste cykla mer med Gibbson så att han vänjer sig för just nu blir det katastrof de första metrarna innan han kommer på hur det var man skulle göra. Vi stannade hemma hos mamma och pappa ett tag och njöt av vädret och Gibbs och Zaco lekte.

Hema igen blev det middag och efter det var det bara att sätta sig vid datorn igen för att skriva klart fonetikuppgiften. Nu är det dags att gå ut med hundarna på en sista kvällskiss och sedan är det läggdags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0