bgcolor: #fff;

Onsdag 16 Maj

Fast det är egentligen "fredag" för från och med nu har jag långhelg! Dock är de nog ganska fullspäckad ändå, eller fullspäckad var att ta i.

Imorgon och på fredag ska jag träna med Gibbson, jag ska lägga ner riktigt mycket tid på "ligg/plats" för att han vet vad jag vill men jag måste använda mig av handtecka och jag vill komma över det så det blir mycket läggande under gång och platsliggning i helgen. Sen ska vi träna fot också och försöka oss på lite stillastående då Gibbs ska vara med på en utställning på lördag. Vilket vi såklart ser fram emot, eller i alla fall matte.

På torsdan eller fredan ska jag och mamma ta oss till bromma zoo för jag ska köpa ett dragsele och laxolja till Gibbson sen behöver kaninerna spån och halm. Om allt går in i bilen vill säga.

På lördag ska vi som sagt på utställning strax utanför Uppsala och Gibbso ska gå i juiorklassen, tänk att sist vi var med var han en liten valpis. Min "lilla" Gibbson har blivit e riktigt stor kille, han är världens finaste hund i mina ögon. Självklart hoppas vi att det går bra, det är ju alltid kul om man får något pris men jag försöker se det här som perfekta tillfällen att träna på. Jag vet att vi kommer vara helt slut när vi väl kommer hem.

Så låghelgen kommer att handla till stor del om Gibbson, redan ikväll hade jag tänkt att gå ut och träna lite läggande under gång, lite fot och för att sedan avsluta med platsliggning. Jag såg nämligen en video av ett ekipage och deras första tävling i lydnad och jag bara rös, det är så j*vla fräckt! Jag och Gibbs ska också bli så bra även om den hunden sprang iväg med apporten så var de så duktiga. Att de misslyckades med apporten får bara mig att inse att allt inte behöver sitta från början. Det tar tid och man behöver inte vara bäst på en gång.

Nu ska jag och busen lägga oss i soffan och kolla på lite tv och mysa, för sen ska vi gå och möta husse när han kommer hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0