bgcolor: #fff;

Onsdag 9 Maj

Igår så började dagen med en promenad med hundarna som vanligt och efter det satte jag mig vid datorn för att det var dags för delkurs introduktion och efter det ut med hundarna igen och vidare till jobbet. På kvällen träffades jag och bruno i princip i dörren för jag och Gibbson skulle åka iväg på hundkurs igen!

Vi övade på läggning under gång, vilket alltså är när man säger plats och hunden ska "slänga" sig mot marken och ligga kvar. Vi har dock inte kommit så långt att vi gör läggningen under tiden vi går fot utan just nu övar vi bara på att hunden snabbt ska lägga sig ner. Jag tror Gibbson uppskattade den övningen jättemycket för det var en fartfylld och busig träning. Sedan fick vi mattar(vi är faktiskt bara mattar och inga hussar där) öva på att gå rätt.

Det var jättesvårt men det kommer man nog snart lära sig. Jag har fullt sjå med att tänka höger och vänster så min hjärna gick på högvarv. Man ska säga fot på rätt sätt, gå i rätt tempo och inte lyda kommandot blixtsnabbt som man gärna vill göra för det kommer bli svårt för hunden. Det är inte bara att gå minsann för den som trodde det.

Sedan avslutade vi med att öva på tandvisning, Gibbson fick sitta i utgångsläge vid min sida och vi skulle försöka hålla kontakten medans våran instruktör pillade lite på hundens läpp. Jag tyckte Gibbson skötte sig bra, visst ville han titta vad hon gjorde men han återgick till ögonkontakt och satt kvar. Att han sitter kvar är viktigast och det gick ju bra.

Vi sprang till tåget sedan och vi hann precis, Gibbson var jätteduktig när vi sprang. Han brydde sig inte alls om alla roliga människor runt omrking. Bara fokus på mig och framåt, det var som att han visste att vi skulle skynda oss till nåt.

Idag har jag varit duktig, jag har jobbat, vart ute med hundarna i tråkväder, kollat på föreläsning, pratat med hyresvärden, läst kurslitteratur och jag har även gjort klart uppgiften inför morgondagens seminarium.



Gibbs Gibban-bibban Dumle Goofy Scooby Gibbson Joshamee Stenqvist
blir 1 år imorgon!


Kommentarer
Postat av: Kim

Jäkla va lika vi är. Exakt samma färger.

Det låter som du är jätteduktig, jag blir lite avis.

2012-05-10 @ 07:37:09
URL: http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0