bgcolor: #fff;

Söndag 13 Maj

Den här veckan som kommer nu blir en kort arbetsvecka, så himla skönt för jag vill verkligen vara lite långledig! På tisdag ska vi på hundkurs igen, jag har tränat Gibbson på att lägga sig ner snabbt men han är fortfarande en aning seg. Det är hans rumpa som det tar ett tag för.. den lilla busen! Det ska bli spännade att se vad det blir vi ska göra nu på tisdag!

Mamma ska även ringa veterinären imorgon för att fixa en vaccinationstid för oss då grabbarna blev ett år nu i veckan och det är därför dags för ettårskotroll/vaccination.

Nu är även Gibbsons nya halsband och koppel betalat och det ska börja tillverkas så det ska bli spännande att se när det kommer på posten! Vi var ute och sprang imorse och Gibbson drog alldeles lagom mycktet under springturen. Om han fick bestämma skulle vi ruscha runt hela vägen men det klarar tyvärr inte hans matte av. Sånt får man ha hundkompisar till! Gibbson älskar att gå ut och springa, det är ju så kul när matte också springer för det är roligare att springa tillsammans än själv liksom. Så någongång under de här lediga dagara som kommer hoppas jag på att kunna åka till bromma zoo för att prova Non-stop free motion sele. Dock hoppas jag att personalen där borta kan mer än i den andra djuraffären för dragselen är svåra att pröva och det är svårt att veta om de sitter bra. Gibbson skulle liksom kunna ha tre olika storlekar enligt tabellen, så vilken av de passar bäst?

Det är hans födelsedagspresenter, tror inte de presenterna är så roliga enligt honom men där emot fick han ju en riktigt god tårta. Så det borde väga upp lite tycker jag.

Idag grillade vi för första gången, hemma hos mamma och pappa, det blev så himla gott! De har varit på Kreta och är sådär härligt bruna allihopa och jag är inte ett dugg avundsjuk..


Här är vi ute och springer jag och min Gibbson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0