bgcolor: #fff;

Tisdag 29 Maj

Idag hade vi näst sista lydadskurs tillfället.. Det känns jättetråkigt, vi hade jättekul idag men det känns tråkigt att det snart är slut på kurstillfällen. Sedan blir det väl sommarlov och hemmaträning så får vi se vad hösten bjuder på.

Idag gick vi igenom ställande, "stå" som jag säger. Det var riktigt svårt för Gibbson det här, jag ska dock säga att Gibbson hajjade efter kanske fem minuter så att ni föstår vad svårt är för honom.. hehe. (man måste få skryta ibland) Men som sagt, efter några gånger hajjade han vad han skulle göra, visst ibland råkade det ändå bli sitt men vi fick höra att de kommer ta fel på sitt, stå och plats ibland. Jag var grymt nöjd i alla fall med tanke på att första gångerna gjorde Gibbson allt annat än att stå kvar. Men nu när vi kom hem kunde vi stolta visa upp för husse vad vi lärt oss idag!

Vi övade även lite linförighet och det går jättebra, vi kan gå längre och längre utan belöning och med fortsatt ögonkontakt! Där ska bara matte öva på att inte hamna i valiumtempo, lite mera fart ska det vara. Vi avslutade lektionen med platsliggning och tandvisning. Platsliggningen märks det att vi har övat på tycker jag! Han ligger kvar bra och har bra ögonkontakt även fast det ligger snygga tjejer bredvid. Idag kunde till och med våran instruktör gå runt honom utan att han ställde sig upp, ögonkontakten vacklade lite just då men helt okej enligt mig!

Imorgon är det upp tidigt till jobbet som gäller och imorgon eftermiddag ska jag sätta mig med ett arbete som ska in på fredag. Men nu ska jag hoppa in i duschen och sedan blir det nog en kopp té och en macka.


En glad kille!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0