bgcolor: #fff;

Torsdag 3 Maj

I måndags åkte vi hem till Lunkan och Denise, där vi blev bjudna på pasta sallad! Vi var bland vänner och pratade och spelade som vi brukar göra och oj vad trevligt vi hade, riktigt härlig kväll var det. Även fast vi aldrig såg någon majbrasa. Gibbson fick dock se majbrasan med mamma och pappa.

I tisdags tog vi det riktigt lugnt och började dagen med en lång härlig morgonpromenad i solen med mamma och Zaco. När vi kom hem igen efter den var Gibbs och jag riktigt hungriga så vi åt frukost och resten av dagen var riktigt mysig. Vi skulle ha åkt på den andra lektionen i introkursen till tävlingslydnad men det var många som gjorde annat så vi flyttade den till nästa vecka. Vilket var ganska passande då vi allihopa var ganska sega. Där emot gick jag och Gibbson ut på baksidan här hemma och tränade istället, det blev ju ett ganska kort träningspass om man jämför med kurslektionerna. Det beror i och för sig på hur man räknar för att vi stod här ute och kastade frisbee först och efter det tränade vi fot och platsliggning.

Platsliggningen gick jättebra, jag blev riktigt stolt! Det är klart att vi inte ens är i närheten av vad man ska klara av i slutet men jag vill ju inte stressa fram heller så att det blir fel. Men för Gibbson var det riktigt bra jobbat! Han låg till och med kvar när någon nedanför oss gick ut och låste dörren. Fot gick också bra, är han riktigt intresserad kan man ha ögonkontakt hur länge som helst men ibland är det mindre roligt. Han höll ögonkontakten bra och satte sig enligt mig ganska bra men det är svårt att se själv tycker jag när man står bredvid. Som sagt, det var på platsliggningen han glänste den dagen!

I onsdags när jobb, föreläsning och seminarium var klart följde jag och Gibbson med Thimmy och Zaco hem för det var så fint väder och jag antar att Gibbs hellre ville följa med Zaco hem och leka än att gå ut själv på ängarna. Så det fick bli en kopp kaffe i solen medans hundarna busade av sig och hade jättekul, riktigt härlig avslutning.

Idag när jag kom hem från jobbet gick jag och Gibbson ut på ängarna runt golfbanan. Det värsta var att när man kom över på andra sidan spåret började det blåsa som bara den och jag kände på en gång att jag skulle ha bytt jacka.. Gibbson gick lös nästen hela tiden och jag gömde mig och böt håll väldigt ofta så han fick hålla kolla på mig, för vips var jag borta. Dock har han stenkoll på vart jag är någonstans så att gå och gömma sig funnkar sådär, medans byta håll fungerar bättre för det tar ett tag innan han ser att jag gjort det. När vi var längst ute på golfbanan hörde vi något som lät som skott, antingen var det någon som sköt fiskmåsar (för de slutade aldrig skjuta) eller så hade militären någon övning nere vid mälaren. Det lät som att man var med i en krigsfilm typ.. kanske överdrev lite nu, men en övningsskjutning lät det som.. Gibbson stannade upp och tittade de två första gångerna men sen återgick han till sitt luktande och regerade inge mer på skotten.
Sedan gick vi och satte oss vid pendeltåget och väntade på att husse skulle komma hem.

Nu kom Zaco hem till oss, ovanligt att han kommer på kvällen men Gibbson och Zaco ska ha pyjamasparty i en vecka ungefär. Så Zaco anlände precis med sina sovaöverprylar (en säck hundmat och koppel) och nu ska vi sova. Go'natt hälsar mini flocken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0